Pohjois-Karjalan maakuntaliitto
Ota yhteyttä
1

MAHDOLLISUUS

Pohjois-Karjalan maakuntaliiton brändikiteytyksen ja strategian mukaisesti maakunnan väestö ja ”maailmankarjalaiset” ovat alueen tärkeimpiä brändilähettiläitä. Miten heitä voidaan osallistaa valtakunnallisessa rekrykampanjassa, jossa maakuntaan haetaan lisää työvoimaa ja eri alojen osaajia?

2

Headhunterin tehtävä annettiin Pohjois-Karjalan asukkaille.

OIVALLUS

Jokaisella pohjoiskarjalaisella on joku tuttu jossain, joka on joskus harkinnut tai jonka kannattaisi harkita muuttamista tänne. Mutta aina kuuluu muttia: ei ole muka mielenkiintoisia työpaikkoja tai ollaan kaukana sivistyksestä. Oli aika ottaa tilanne haltuun ja kutsua maailmankarjalaiset kotiin. Headhunterin tehtävä annettiin Pohjois-Karjalan asukkaille. He jos ketkä tietävät alueen mahdollisuudet ja puhuvat arvojemme mukaisen elämän puolesta – sellaisen, joka hymyilyttää nukkumaan mennessä.

3

Videota rakastettiin ja se sai loistavaa palautetta.

RATKAISU

Suunnittelimme alueellisen kutsukampanjan, jossa yhdistyi luovalla tavalla brändiuudistus, tarinallinen video ja osallistuminen. Kampanja eteni kolmessa vaiheessa:

    1. Aktivoiminen: teimme pohjoiskarjalaisille koskettavan videon ja samalla kutsuimme heidät mukaan kampanjaan. Videota jaettiin somessa ahkerasti ja se sai loistavaa palautetta brändilähettiläiltämme.
    2. Kutsuminen: kampanjassa pyydettiin pohjoiskarjalaisia ilmiantamaan läheisensä kutsumista varten. Houkuttelumateriaalia oli sekä kutsujille että kutsuttavilla verkkopalvelussa www.maailmankarjalaiset.fi
    3. Vastaaminen: lähetimme personoidut kirjeet ilmiannetuille sekä vastauskortin. Halutessaan keskustelua oli mahdollista jatkaa verkkopalvelun chatissa.
4

TULOKSET

Kampanjan aikana lähetettiin yli 300 personoitua kutsua ympäri Suomea, jotka saivat aikaan ihastusta ja suoria yhteydenottoja työmahdollisuuksista. Kampanja sai Pohjois-Karjalassa laajaa näkyvyyttä medioissa ja somessa, ja samalla se tuki myös laajempaa valtakunnallista rekry- ja imagokampanjaa.

Fabrik on ollut Pohjois-Karjalan maakuntaliiton viestinnän kumppanina ja sparraajana keväästä 2018 lähtien. Yhteisiin saavutuksiimme kuuluvat muun muassa uudistettu brändityö ja visuaalinen identiteetti, markkinointistrategia, valtakunnallinen rekrykampanja sekä jalkatusten toteuttamisen apuvälineenä hyödynnetyt presentaatio- ja muut materiaalit.

Puhutaanko lisää?