Ota yhteyttä
1

HAASTE

Pohjois-Karjalan kesäfestarit kärsivät vuodesta toiseen nuorten tapahtuma-ammattilaisten pulasta. Perinteinen rekrytointi ei ollut tuottanut haluttuja tuloksia, joten oli tarve kokeilla jotain uutta.

Voidaksemme puhutella kohderyhmää, meidän on oikeasti ymmärrettävä heidän motiiveja. Siksi teimme kyselytutkimuksen kohderyhmän motiiveista ja kvantitatiivisen tutkimuksen kohderyhmän sosiodemografisista taustoista.

2

”Haluan kokeilla tätä, vaikka ymmärrämme että tuloksista ei ole takeita. Meidän vanhat keinot eivät ainakaan toimi.”

Mika-Jussi Mononen, PKO

TUTKIMUS

  1. Työ festareilla antaa pääsyn massan yläpuolelle.
  2. On tärkeää, että työkokemus lisää omaa ammattiylpeyttä.
  3. Työkeikalla odotetaan muodostuvan sosiaalisia kontakteja.

15% 20-30 -vuotiaista suomalaisista, jotka eivät asu kotikaupungissaan on töissä ravintoloissa ja baareissa. 

Sinkkunaisista 23% on töissä
ravintoloissa, sinkkumiehistä 18%.

Kohderyhmän edustajat keskittyvät selkeästi tiettyihin kaupunkeihin.

Kohdekaupungeissa koulutetaan esimerkiksi opettajia ja restonomeja. Opiskelijoiden joukossa on paljon osaavia sesonkityöntekijöitä tapahtumiin.

Näiden kaupunkien lisäksi mainontaa kohdennettiin sesonkipaikkoihin, kuten laskettelukohteisiin: Ruka, Levi, Ylläs, Tahko, Vuokatti

Medioina käytettiin Tinderiä, Jodelia ja YouTubea.

3

Rekrykampanjalle luotiin oma visuaalinen identiteetti, verkkosivu ja mainosmuotoina käytettiin videoita ja valokuvia.

TULOKSET

Asiakkaan asettamat tavoitteet ylitettiin kahdeksankertaisesti.

Google Display-mainos saavutti 10,6% klikkiprosentin. Kansainvälinen keskiarvo on 0,6% (2019).

Kampanjan oli tarkoitus kestää kaksi kuukautta. Kampanja jouduttiin keskeyttämään kahden viikon jälkeen, sillä asiakas sai liian paljon työhakemuksia.

Puhutaanko lisää?