HAASTE
Kuinka herättää uinuva matkailukohde taas eloon?
Uusi omistaja, uutta potkua! Legendaarinen matkailukohde kaipasi uudistumista, kun Pohjois-Karjalan Osuuskauppa hankki Bomban hirsitalot, hotellin ja kylpylän omistukseensa. Tavoite oli kova: nostaa Bomba maakunnan matkailun kärkeen Kolin rinnalle.
LÄHTÖKOHDAKSI OTETTIIN SOPIVASTI OUTO KARJALAINEN LUONNE.
Karjalan laulumailta kuuluu kummia. Aamuyön usva hälvenee, ikivanha syntyy uudelleen.
TULOKSET
100 000 kylpyläkäynnin raja rikki
alle kahdessa vuodessa.
Liikevaihto yli kaksinkertaistui
kahdessa vuodessa koko hotellikokonaisuuden osalta.
Täysin uusi asiakasryhmä,
aikuiset pariskunnat, ovat ottaneet paikan omakseen.
Kansainvälisten matkanjärjestäjien kiinnostus
kohteeseen on kasvanut merkittävästi.
Runsaasti medianäkyvyyttä
sekä juttujen että näyttävien kuvien muodossa.
BOMBALLA KYLPYLÄ EI OLE VALKOISTA LAATTAA JA KORISTEVARJO-COCKTAILEJA
OIVALLUS
Karjalainen kulttuuri ei ole museoesine. Se elää ja kehittyy ympäröivän maailman mukana – kadottamatta kuitenkaan omaperäistä ydintään.
RATKAISU
Bomba on monia asioita, muttei koskaan mitäänsanomaton. Se erottuu karjalaisine hirsirakennuksineen ja kylpylöineen, tapahtumineen sekä tsasounineen aidosti maan matkailukohteiden joukossa. Otetaan siis siitä kaikki irti ja annetaan hyvällä tavalla omituisen persoonan näkyä, kuulua, maistua ja tuntua kaikessa. Bomballa kylpylä ei ole valkoista laattaa ja koristevarjococktaileja, vaan susien ulvontaa elämyssuihkussa ja huikeita Pielisen järvimaisemia.